Bora Aksu'nun İstanbul'u   
IFW 2010




 “Her gittigimde benimle konuşan köşeleri ziyaret etmezsem olmaz yolları var İstanbul’un. Beyoğlu’nda ki, Çukurcuma’da ki dükkanları, sahafları, vapuru, martısı, balıkçıları… 80 Yıldır aynı yerinde duran Kelebek Korse mağazası... Bademcileri, zanaatkarları, sanatçıları ile dolu dolu tarihle yoğrulmus ama kibirsizce yerinde durup selamliyor geçenleri. Benim İstanbul için hazırladigim koleksiyon aslinda İstanbul’un genel bilinen ozelliklerindense, benim gözümden İstanbul’u anlatiyor. Dolayisiyla Istanbul’u yorumlayisim kentin bilinen ozelliklerinin ve etnik ogelerin disinda ... Istanbul’da yasamamamin getirdigi kaniksanmamis gozluklerle bakabiliyorum; Sanirim bir sehrin parcasi olmadiginizda, gorduklerinizi kaniksamama ayricaliginiz oluyor. Bu sayede Istanbul’a her geldigim de daha once dikkat etmedigim detaylari gorebiliyorum.”



Bu sözler Bora Aksu'ya ait.
Tam izleme umutlarını  yitirdiğimiz bir anda geçiş vizesi ile girdik salona.Ve sonrasında  müzikle birlikte yumuşak ,mistik ve romantik bir şova takıldı gözlerimiz.



Önce renkler büyülüyor beni.Pudra ve krem tonları,aralarda siyah ve metalik.Yumuşacık,içim ısınıyor.


Sonra çorap detayına,şapkaya ve ayakkabılara takılıyorum.Drapeler ,biyeler ,iç giyimden esinlenen korseler,farklı renklerde kat kat kullanılan transparan kumaşlar,kotonlar ,saten ve usta bir dikiş..Takılıyorum elimde olmadan..



'Gectigimiz Londra moda haftasinda 16 .defilemi yapmiş olmama ve pek cok ulkede koleksiyonlarimi göstermiş olmama rağmen istanbul’da ilk kez kendi defile mi yapacak olmak beni cok heyecanlandiriyor. Sanki ilk defilemi yapacakmisim gibi hissediyorum.'  Bora Aksu

Yorumlar

Popüler Yayınlar