Mıu Mıu Resort 2012



Benim ilk flortlerimden biri, O.
İlk bakışmalarim, göz süzüşlerim onun ayakkabıları ile oldu diyebilirim.Bir gün mutlaka beraber olacağız  diye umutla baktığım o guzel ayakkabılar hep ona aitti .Zamanla,giysileri de ayni kivilcimi hissettirdi bana.Gecen yaz kuş figürlü gömleklerine aşık olmuştum bu yaz da yıldızlarına…
Gene gecen sezon o kristal işlemeler beni benden almıştı,2011 yazında ise deri ceketlerin üzerindeki laleler...


Hele o pempe kuşlu,taşlı ayakkabılari,helal sana Muccia dedirten cinstendi.
Bana kalirsa Miu Miu , coğu zaman trend yaratmakta ablasi Prada dan daha başarılı.Belki daha genc onun icin, belki de Mucia Prada , bu çatı altında daha bir özgür..Ama sonuçta her zaman en dikkat çekici tasarımlar Miu Miu da yaratılıyor.


Bir yerde okumustum, Prada nin kurucusu, Mucia Prada’ nin dedesi Mario,  iş hayatında tam bir kadın düşmanı imiş. Katı değer yargılari olan  bu tipik italyan , is dunyasinda kadının yerinin olmadiğına inanırmış.Ama hayat işte;bugün Prada’yı Prada yapan bir kadın,hem de Mario dedenin öz be öz torunu!





 Miu Miu nun çok cool durşunda ,biraz da Muccia Prada’nin icindeki hayat tarzlarına isyan duygusu da var.Çünkü O, her zaman icinden gelerek giyinmeye inanmış bir tasarımcı.




O, modayi her gun kendimizi nasıl hissediyorsak , bunu dışarıya öyle yansıtmalı diyecek kadar  felsefi.
Modanın genel gecer tavrı ile hiç mi hiç barışık değil.Aksine,çabuk tüketilen modaya karsi duruş olarak  entellektüel bilgi birikimi tasarimlara yansımakta....


 Genelde Resort koleksiyonlarına pek sıcak bakılmaz.Daha çok ticari bulunur..Ama olsun varsın,birazda ticari olsun.
Sonuçta bize verdiği ipuçları önemli...






Not 1 Klavyem yıllardır Rusça idi,mesut mesut yaşardık.Sonra bir hafta önce servise gitti ve Türkçeleşmiş olarak döndü.Sevindim tabii ama şimdi de noktalama işaretlerinin bir çoğunu bulamıyorum.Kusura bakmayın ..Noktalama işareti yapamadan yayınlamak durumundayım..En azından keşfedene kadar )

Not2 Bu yazı Yeni Asır gazetesinde yayınlanan eski bir yazımın bloga uyarlanmış halidir.

Acaba Muccia , siyasal bilgiler egitimini ve mim sanatını modaya tercih etmeseydi,Prada grubunda işler nasıl olurdu?Moda endüstrisinde trend belirleyici bir marka olarak anılır mıydı?




Cok kafa patlatmadan söylenecek tek şey ise markanın, bu feminist ve sosyalist bu kadina cok sey borclu olduğu.


Yorumlar

Popüler Yayınlar