Welcome 90's
Sharon Stone ve Micheal Dougles’ın unutulmaz filmi Temel
İçgüdü’yü hatırlarsınız diyeceğim ama içinizde o zaman çocuk olup da , izleyemeyenler elbette ki vardır.Hoş, bu
zamanda bilmemek ayıp değil de Google’a bir parmak atmamak ayıp ya! O da ayrı.
Diyeceğim o ki arama motorları temel içgüdü diye
yazmanızı ve Sharon Stone’un Dougles’ın karşına geçip ,bacak bacak üstüne
attığı o beyaz elbise ve cekete bakmanızı söylüyor.Zira önümüz, arkamız her
yanımız 90’ ların yalınlığı ile dolu.
Modanın
artık kendini yenileyememesi ya da başka faso fiso nedenlerden dolayı zamanları
yeniden yorumlamasında sıra geldi çattı 90’lara.Evet çoğumuzun gençliğine gelen
bu yıllarda belki de bir daha asla dediğimiz görünümlere bir şekilde yeniden
dönüyor olacağız. Demek istediğim 90 ların kült modeli Kate Moss’un askılı
elbiselerini yeniden giymeye sıcak baksak da benim gibi logo takıntılı biri
için marka yazılı herhangi bir parçayı
bugün etrafta görmek hoşnutsuzluk kaynağı olabiliyor.
90’ların
New York banka, borsa hayatının o
zamanki deyimi ile yuppieleri takımlarının altına spor ayakkabı giydiklerinde bütün moda
kurallarını nasıl yıkmışlarsa , günümüz moda sektörünün dikkat çekici isimleri
gece elbiselerinin altına giydikleri spor ayakkabılarla aynı etkiyi yarattı
demek mümkün.
90’ların
ikinci yarısında hayatımıza giren Kurt Cobain ile de özdeşleşen grunge olayını
90’lar trendinden ayrı tutuyorum. Zira ‘grunge’ sayılabilecek her nokta klasik
olup ,hemen hemen her sezon bir şekilde süreklilik arz ediyor.
Bir 90’lar sloganı
‘Ne kadar yalın, o kadar iyi’
2014 ilkbahar yaz ,Kate Moss’lu Calvin
Klein’nin minimal görünümlerine saygı duruşu yapıyor sanki. Şimdiki tasarımcısı
Franco Costa markanın 90’lı yıllarına
sahip çıkacak şekilde minimal yaklaşıyor.
Helmut
Lang, Ann Demeulemeester ,Jil Sander 90 larda yalın çizgileri ,gösterişi tercih eden markalarla sanki dalga geçiyor,
ağız birliği etmişçesine senin özgürlük
alanın desenler ise benim ki de çizgilerim diyorlardı. Hala da bu markalar için
değişen bir şey yok aslında.90’ların yalınlığını korunarak 2000’lerde kendilerine özgü tasarımlara ev sahipliği
yaptılar.
90’ları
hatırladığımız bu günlerde de gene aynı coşkuya sahipler. Özellikle Helmut
Lang’in yaz sezonu 90’lardan gelen bir anı .Saf ama kaba görünümler ile yeniden
yorumlanan bir Lang koleksiyonu görmekteyiz.
DKNY
ise zamansız görünümlerine 90’lar etkisi
altında giriyor sezona.90’lar denilince akla gelen Jean bahçıvan pantolonlar,
askılı elbiseler ve sneakerlar,kapşonlu sporcu montlar ile 90’ları hatırlayan
bir koleksiyon sunuyor.
Sezonun en güzel 90’lar yorumu ise Alexsandr Wang’dan
geliyor.Mini etekler,kısa üstler, mesaj ve logolu t shirtler ile Wang 90’lara
kendi perspektifinden bakıyor.
Jil Sander ise söz konusu minimalizm ise ‘herild
yani’ diyor.
Yorumlar