Welcome 90's


Sharon Stone ve Micheal Dougles’ın unutulmaz filmi Temel İçgüdü’yü hatırlarsınız diyeceğim ama içinizde o zaman çocuk olup  da , izleyemeyenler elbette ki vardır.Hoş, bu zamanda bilmemek ayıp değil de Google’a bir parmak atmamak ayıp ya! O da ayrı.

Diyeceğim o ki arama motorları temel içgüdü diye yazmanızı ve Sharon Stone’un Dougles’ın karşına geçip ,bacak bacak üstüne attığı o beyaz elbise ve cekete bakmanızı söylüyor.Zira önümüz, arkamız her yanımız 90’ ların yalınlığı ile dolu.


Modanın artık kendini yenileyememesi ya da başka faso fiso nedenlerden dolayı zamanları yeniden yorumlamasında sıra geldi çattı 90’lara.Evet çoğumuzun gençliğine gelen bu yıllarda belki de bir daha asla dediğimiz görünümlere bir şekilde yeniden dönüyor olacağız. Demek istediğim 90 ların kült modeli Kate Moss’un askılı elbiselerini yeniden giymeye sıcak baksak da benim gibi logo takıntılı biri için marka yazılı herhangi bir parçayı  bugün etrafta görmek hoşnutsuzluk kaynağı olabiliyor.



90’ların New York banka, borsa hayatının  o zamanki deyimi ile yuppieleri takımlarının altına  spor ayakkabı giydiklerinde bütün moda kurallarını nasıl yıkmışlarsa , günümüz moda sektörünün dikkat çekici isimleri gece elbiselerinin altına giydikleri spor ayakkabılarla aynı etkiyi yarattı demek mümkün.


90’ların ikinci yarısında hayatımıza giren Kurt Cobain ile de özdeşleşen grunge olayını 90’lar trendinden ayrı tutuyorum. Zira ‘grunge’ sayılabilecek her nokta klasik olup ,hemen hemen her sezon bir şekilde süreklilik arz ediyor.

Bir 90’lar sloganı ‘Ne kadar yalın, o kadar iyi’



 2014 ilkbahar yaz ,Kate Moss’lu Calvin Klein’nin minimal görünümlerine saygı duruşu yapıyor sanki. Şimdiki tasarımcısı Franco Costa  markanın 90’lı yıllarına sahip çıkacak şekilde  minimal yaklaşıyor.


Helmut Lang, Ann Demeulemeester ,Jil Sander 90 larda yalın çizgileri ,gösterişi  tercih eden markalarla sanki dalga geçiyor, ağız birliği etmişçesine  senin özgürlük alanın desenler ise benim ki de çizgilerim diyorlardı. Hala da bu markalar için değişen bir şey yok aslında.90’ların yalınlığını korunarak 2000’lerde  kendilerine özgü tasarımlara ev sahipliği yaptılar.


90’ları hatırladığımız bu günlerde de gene aynı coşkuya sahipler. Özellikle Helmut Lang’in yaz sezonu 90’lardan gelen bir anı .Saf ama kaba görünümler ile yeniden yorumlanan bir Lang koleksiyonu görmekteyiz.


DKNY ise zamansız görünümlerine 90’lar  etkisi altında giriyor sezona.90’lar denilince akla gelen Jean bahçıvan pantolonlar, askılı elbiseler ve sneakerlar,kapşonlu sporcu montlar ile 90’ları hatırlayan bir koleksiyon sunuyor.


Sezonun en güzel 90’lar yorumu ise Alexsandr Wang’dan geliyor.Mini etekler,kısa üstler, mesaj ve logolu t shirtler ile Wang 90’lara kendi perspektifinden bakıyor.



Jil Sander ise söz konusu minimalizm ise ‘herild yani’ diyor.




Yorumlar

Popüler Yayınlar