Fiyattan Önce Kalite ve Dayanıklılığı Önemsiyoruz
Türkiye’deki tüketicilerin moda alışverişlerinde karar verme etkenlerinde kalite ve dayanıklılık ilk sırada, fiyat ve indirimlerin önünde yer alıyor
Türkiye’nin en çok ziyaret edilen moda
arama motoru GLAMI.com.tr, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 7 Avrupa
ülkesinde yapılan araştırma sonuçlarını açıkladı. Tüketicilerin beklentilerini
anlamak üzere GLAMI tarafından Türkiye’deki 6 binin üzerinde kullanıcı ile bu
yıl ikincisi gerçekleştirilen araştırmaya katılanlar, alışverişlerinde şu
kriterlere öncelik veriyorlar;
-
Kalite ve
sağlamlık (%47)
-
Fiyat
(%22)
-
İndirim
(%13)
-
Trendler
(%9)
-
Statü
göstergesi markalar (%4)
-
Sürdürülebilir
ve doğal materyaller (%3,5)
Tüketiciler moda alışverişlerinde daha
çok Zara, Mango, H&M gibi erişilebilir fiyatlar sunan markalardan giyinmeyi
tercih ederken (%64), pek meşhur olmayan butikler (%11,9) ve küçük yerel
tasarımcılar (%11,8) geride kalıyor. Lüks ve üst düzey mağazaların (%7) yanı
sıra moda alışverişlerini pazardan yapmayı tercih edenler (%3,5) son sırada yer
alıyor.
Tüketicilerin güvendiği markalardan
uzun süre kullanabilecekleri ürünler tercih ettiğine değinen GLAMI Türkiye İletişim ve Marka Müdürü
Melike Huska, “Araştırmaya katılan neredeyse her iki kişiden biri kalite
sağlamlığı tercih ederken fiyat ve indirimlere bakanların önünde yer alıyorlar.
Bu sonuçlar dünyada da gözlenen hızlı tüketimden daha ağır tüketime geçiş
trendine uyum sağladığımızı gösteriyor. Biz de GLAMI olarak tüketicilere
kaliteli ürünleri uygun fiyatlarla bulmalarını sağlamak üzere çalışmalarımızı
sürdürüyoruz” diyor.
Yorumlar