Modern Külkedisi'nin Böylesi....



Ben küçükken masal okumaya da ,dinlemeye de bayılırdım .Evet itiraf ediyorum,koca bir kızken bile okurdum Külkedisi, Pamuk Prenses, Hansel ile Gratel,Uyuyan Güzel, Rapunzel,Çizmeli Kedi ve nicelerini....


Külkedisini ise ayrı bir severdim.Korkunç üvey anne ,azgın ve kötü kalpli ablalar, babasının ölümünü fırsat bilip hizmetçi yerine konulan ve daha sonrada iyi yürekli perinin yardımıyla küller arasından prensese dönüşen o masum insan, bir kız çocuğu olarak gönlümü feth etmesini bilmişti.Şimdi düşünüyorum da acaba masalın, bir ayakkabı etrafında dönmesi bu masala duyduğum özel ilginin nedeni olmuş olabilir mi?

Hikayeyi hepimiz biliyoruz. Gittiği baloda, yakışıklı prensin gönlünü çalıyor,ama o büyülü anın bitmesini istemediği için ayrılma vakti gelip çatınca panikleyip, koşarak uzaklaşıyor.Kaçarken de ayakkabısının tekini düşürüyor.Sonra da cam ayakkabı Prensin eline geçip bütün ülkede gizemli kızın aramasına neden oluyor. En sonunda buluyorlar birbirlerini ve mutlu sonla masal bitiyor.




Uzun zaman balkabaklarının arabaya ,farelerin de süvarilere dönüşeceğine inandığımdan, bir gün cam bir ayakkabı giyince bir prens tarafından keşfedileceğimin fantazisinide kurduğum anlaşılmıştır herhalde.Elbette gerçek hayattın masallarla ilgisi yok. Ve herkes kendine göre bir prens buluyor bir şekilde.Ama cam bir ayakkabı ile romantizmi doruklarda yaşamak... Bakın işte; bu yakalanan bir şey değil!!!
Kim bilir belki de Maison Martin Margiela bu ayakkabı ile döngüyü kırabilir.Bir çift Margiela kalp atışlarını hızlandırıp,andranalin salgısını top duruma geçirtebilir.
Gerçi her beklenen babayiğidin de harcı değil bu cam ayakkabılar.2580$ lık bedeli ile gerçek bir prens işi..Artık Manchester Dükünün torunu mu olur, Rus , Arap petrol milyarderleri mi, yoksa bizim yeni yetme sonradan paraya para demeyen görme işadamlarımız veya onların uzantıları mı? ...



Kim bilir, kim bilirrr, kim bilir....

Yorumlar

♥sibelinsu♥ dedi ki…
çok iğrenç rezil bir şey ama ben bugün vapurda merdivenleri çıkarken babetimin biri hop ayağımdan fırlayıverdi o kalabalığın içinde şeker bi çocuk da sağolsun benden 2 basamak aşağıda kalan babetimi bana uzattı..kızım nedeniyle haftada bir kez bu masalın çizgi versyonunu seyredince içimden pamuk prenses misali diye de geçirdim...kırmızı bir suratla..:)
Stilcatcher dedi ki…
:))
Benim de vapurda şöle bi anım var.Bi gün yetişmek için koşarken, loaferlerımdan biri ayağımdan çıkıp, cumburlop denize....:)Ama maalesef benimle kimse ilgilenmedi, aksine ben ilgilenmeleri için epey bi yaygara yaptım.:)Sonuç ta tekini aldırdım güzelim loaferlarımın:)
:)) modern cindrellass!! yerim sizi!
taptığım eski psikanaliz hocam bülent somay der ki: masaldaki ayakkabı deneme, ayak.. motifleri, viktoryen dönemdeki kapalılığa göndermedir ve direk ayak fetişizminin doğuşudur. çok doğru.

şeffaf ve cam olmalarına, mmm olmalarına, her şeye bayıldım!

Popüler Yayınlar