Kırmızı


Schindler’in Listesi İkinci Dünya Savaşı ve özellikle Yahudi soykırımı ile ilgili izlediğim en etkileyici filmlerden biriydi.Gerçekçi anlatımı ile filmin bazı sahneleri bugün bile aklımda.Özellikle de hayatta kalmak için kaçan ve bir yatağın altına saklanan, filmin sonlarında ise yakılmak üzere mezardan çıkan cesetler arasında gördüğümüz kırmızı paltosu ile yaşam savaşını kaybeden küçük kız.Filmdeki onca ölüme rağmen , göz yaşlarını istem dışı akıttığımız ve yıllar geçince filmden hafızalara kazınan bu kırmızı paltolu minik kızın trajedisi ne yazık ki!Sizce siyah beyaz filmde kırmızı yerine başka renk kullanılsaydı bu kadar çok anımsanır mıydı?Hemde aşk,tutku, şarap,kor,kan değil de sadece bir palto ile….
Küçük bir kızken en fazla giydiğiniz renk hangisiydi?.Pempe mavi,sarı,sarı ,kırmızı?Aslında hepsi giyilirdi giyilmesine ama kırmızının yeri daha bir özeldi sanırım. Diktirilen ya da hazır alınan karpuz kollu tafta elbise,kırmızı rugan ayakkabı,kırmızı palto gibi.Hatırlıyorum da kırmızı kurdeleli kadife elbisemi üstümden hiç çıkarmayacakmışçasına giydiğim özel günleri..Kendimi prenses gibi hissederdim.

Kırmızı pantolonum, yün montum,önünde ismim yazılı kazağım,atkılarım,berelerim….Ne de çok kırmızılarım varmış o zamanlar.Oysa şimdi dolabımdaki kırmızıları saymaya kalksam bir tane bile çıkaramam! Çocukken bana yakışan bu rengi büyüdükçe elimin tersi ile ittim nedense.

Renk uzmanları diyor ki, kırmızı,sıcak,ateş,samimiyet,güç,heyecan,şehvet,aşk gibi kavramları simgeleyip,beklentileri arttırmaya ve hızlı kararlar almaya teşvik edermiş.Zamanı unutturması ise de olumlu bir özelliği olduğundan mekanlarda kullanılması tercih edilirmiş.Demek ki restoran ve barların kırmızı ağırlıkta döşenmesi de bu yüzden!Zaman yok, bol yeme içme var.!


Aslında ne var biliyor musunuz;bence kırmızı renk, cesaretle eş değer..Kırmızı giydiğiniz anda gözler üzerinizdedir,tüm iddanızla hem de...

Neden gece kıyafetlerinde en fazla kırmızı tercih edilir?Siyahın dinginliğine enerji versin,dikkatleri üzerinde toplasın diye olmasın sakın…



İnsani duyguları bir arada barındırdığından olsa gerek, modacılar asla kırmızı renkten vazgeçemiyorlar.Onlar için sarı unutulabilir ama kırmızı asla!…Koleksiyonlarda kırmızı rengin ağırlığı en can alıcı parçalarında bir şekilde hayat buluyor.






Ben kırmızıyı aksesuarda görmekten hoşlanırım.. Hani demin dedim ya dolabımda kırmızı bi şeyim yok diye yanılmışım aslında.2 tane kırmızı ayakkabı,1 tane çanta,bir kemer ve kırmızı deri eldivenlerimi atlamışım…giysileri en iyi yansıtan aksesuarlar olduğuna inandığımdan ,böylesine dikkat çekici bir rengi giysilerden çok aksesuarlarda severim.





Aynı zamanda siyah kısa elbisenin altına yüksek ökçeli kırmızı ayakkabı giyenlerdenim.Ya da siyah pelerinle kırmızı deri eldiven takanlardan.Kırmızı zincirli Chanel bir çanta ile en havalı benim diye dolaşanlardan aynı zamanda…Kısacası kırmızıyı aksesuar olarak en az giysiler kadar sexy ve çarpıcı yapabilendenim.Ve eğer üstünüzde giysi olarak taşımaya cesaretiniz yoksa,aksesuar olarak kullanın derim.Pişman olmazsınız.





Dipnot:Bu yazım 16 Ocak  2010'da Yeni Asır gazetesinde yayınlandı.Benim de temebelliğim tuttu,yeni yazmaya üşenip,bloga uygun hale getirdim.İyi okumalar,...:)
 

Yorumlar

harika yazı
ellerine sağlık canımm!:))
Stilcatcher dedi ki…
Sagolasin canimcim:)
vintage peony dedi ki…
çok güzel yazmışsın Itır,
keyifle okudum...
Stilcatcher dedi ki…
Teşekkür ederim.çok mutlu oldum ,gerçekten:)
Kürksever dedi ki…
Kırmızı ile siyah birbirlerine çok güzel gidiyorlar gerçekten, ama bir de kırmızı-altın sarısı uyumu var, o daha bir iddialı. Kırmızı elbiseler üstüne bir yazı yazmıştım ben de bloguma, ilginizi çekebilir:
http://kurksever.blogspot.com/2009/12/krmz.html
Stilcatcher dedi ki…
evet,altın sarısını özellikle de etnik işlemeleri kırmızıya ben de çok yakıştırırım.bu arada yazınızı okudum ve sizi tanımış olmaktan da mutlu oldum.
*STYLEBOOM* dedi ki…
kırmızı olsun 5 lira fazla olsun:))diyorum ben de!

Popüler Yayınlar