Avrupa,Çin ve Ayakkabı

Bu post biraz ekonomik olacak ama ayakkabıları çok sevdiğimiz için hepimizi ilgilendirdiğini düşünüyorum.


Biliyorsunuz yaklaşık 1o küsur seneye yakın dünya genelini Çin ayakkabıları işgal etmiş durumda.Ucuzu,orta hallisi,pahalısı…Uluslar arası markaların bir çoğu üretimlerini Çin’deki fabrikalarda ,fason atölyelerinde yapıyorlar.(bizzat Nine West ‘e fason çalışan atölyelerin birini gezmiştim.)Hatta bu zincire lüks tüketim markaları da dahil.her ne kadar kendileri yalanlasa da Prada’nın ayakkabıları İtalya da değil Çin’de üretildiği söyleniyor(.sektördeki bir söylenti açıkcası doğruluğundan emin değilim)

İtalya Çin furyası çıktığından beri en büyük pazarı Amerika’yı kaptırarak, üretim gücünü kaybetti,sadece yaratıcı gücüyle ayakta.Keza İspanya ‘da öyle.Hatta ayakkabı sektöründe İtalya’nın üretim gücünü yakalayan Türkiye’de eski pozisyonunda değil.En büyük pazarımız Rusya ve civar ülkerinde de Çin ayakkabıları ile bizimkiler arasında kıyasıya bir rekabet var.


Geliyorum habere.
Can çekişen Avrupa ,Çinden ithal edilecek olan ayakkabılara vergi koymayı planlıyormuş.Daha kesinleşen bir uygulama yok.Ama düşünülmesi,üzerinde çalışılması olacağa dair bir işaret.

Umarım hayata geçer,haksız rekabet ortadan kalkar.

Açıkçası yıllar önce yapmalılardı.Belki o zaman İtalyan ayakkabıları bu kadar kan kaybetmezdi.Ama onlar işgücü maliyetini azaltıp, malzemeden kazanmayı tercih ettiler.
Ve bilhassa kendileri gittiler, teknolojiyi gösterdiler.Ama ne oldu boynuz kulağı geçti.Çinlilerin artık Avrupa’nın üretim malzelerine ihtiyacı yok.Herşeyi kendileri üretiyorlar.Deriden, ayakkabı yapıştırıcısına kadar.

Kendi düşen ağlamaz derler değil mi?


Beni Avrupa ilgilendirmiyor aslında.Ben ülkeme bakarım.


Türkiye’de son derece kaliteli ayakkabı üreten atölyelerin olduğunu iyi bildiğimden ,bu durumun Türk ayakkabı sektörüne olumlu yansıyacağını düşünüyorum.


Bizim eksiğimiz üretim gücümüz ve kalitesi değil.Maalesef yaratıcılık.Özgün modellerle üretim yapan markalarımızın sayısı oldukça az olduğundan kalıplar ve modeller tasarımcıların görünen modellerinden hep arak.



Tabii ki çok başarılı ayakkabı tasarımcılarımız ,markalarımız var tasarımlarını severek giydiğimiz.Ama sayısı oldukça az.Gerçi son yıllardaki Ayyakkabı Sanayicileri Derneğinin sektöre tasarımcı yetiştirme konusundaki çabaları da dikkate değer nitelikte.

Velhasıl ayakkabı tasarımı detaylı ve meşakkatli bir iş,kardeş!
O yüzden ne diyoruz,geberik fiyatla ithal edilip satılan Çin ayakkabılarının yerine yerli malı yurdum malı diyoruz.

Yorumlar

*STYLEBOOM* dedi ki…
benim eşim tekstil ihracatçılarıyla alakadar oldugu icin oradan biliyorum,ne Turkiye ne herhangi bir ulke su an uretimde yarisamiyor gercekten Cin'le,adamlar siparisi aldiklari anda hammaddeyi ve binlerce adami kocaman br fabrika gemiye yukluyormus ve siparsi edilen urun yolculuk sirasinda gemide yapiliyormus,nasil rekabet edebilirsinki!limanda elinde hazir!bu fashion week vs icin delice didinmeler de bu sebepten,bu anlamda yaris kaybedildi ama TRde buyuk kalite,iscilik ve tasarim gucu var aslinda,TRnin tasarim ve kaliteyi akla getiren ulkelerden biri olmasi,seckin kulvara tasinmasi icin ugras veriliyor.Tipki yazdigin gibi nasil ayakkabi tasarimi diyince akla Italya geliyor,luksu,kalitesi,ozgunlugu,bence de bu sinifa girmeyi basarmamiz guzel olur!Ama tabii bunlari yazarken ayagimdaki Nine West'lerde Made in China diyor:))

Popüler Yayınlar