Koşmak 



Ben gene spora başladım.Ayıların kış uykusu gibi benim sporla olan ilişkim.Kışın uykuya geçiyorum, baharda uyanıyor,kendimi salona atıyorum.
Kardio çalışıyorum.Açıkcası ben  hoplamadan ,zıplamadan  yani oluk oluk ter atmadan spor yapamıyanlardanım.



Koşmak da beni mutlu eden aktivitelerden mesela.Hem ter atıyorum,hem de stress.Sadece ben değilim koşarak mutlu olan, dünya üzerinde en az 8ooo binden fazla kadın var koşarak spor yapan.
Koşmanın sadece daha fit olma,daha fazla kalori yakma dışında en önemli yanı bir nevi terapi vazifesi görmesi.Yapılan araştırmalar beynimizde duyguları yönlendiren bölgenin ,egzersiz sonrasında endorfin hormonuyla dolduğunu gösteriyormuş.
Bu ne demek?
Sevgilisel sorunlar, iş sinirlenmeleri, para problemlerini düşünmüyorsun demek.Koşarken beyin meditasyon yapıyor demek.


Ben öyle koşu bandında da koşmuyorum bu arada.Koşu bandı kadar beni sıkan bir şey yok.Bizim evin yakınlarında bir stad var ,meskenim orası.Tabii bu lapacılıkla ki yeni başladığımı da sayarsak ,şu an için bir turu dilim dışarda tamamlamam çok normal.Zamanla kondüsyon alırız elbet.


Yalnız şu ara büyük bir sorunum var.İyi bir koşu ayakkabısı lazım bana.Şu an kullandıklarım pek  koşuya uygun değil.Maalesef koşu için özel ayakkabı almak lazım.Sonrasında dizlerde,topuklarda ve bacakların ön kısımlarında ağrı olmaması önemli.Onun için ayak formuna uyan bir ayakkabı şart.



Sanırım aradığımı da buldum.
Gezinirken keşfettiğim bu  Rebook  özellikleriyle tam bir koşu ayakkabısı.Rebook Realflex  ,yetkililerin söylediklerine göre ayak hareketlerine maximum uyum sağlayacak şekilde özel olarak tasarlanmış.Esnekliği sayesinde ayak rahat hareket edebiliyormuş.



Denemesi bedava değil tabii.189,50 TL gibi bir fiyatı var.Ama benim gibi şu ara sporla ve özellikle de koşu ile kafayı bozanlara Rebook Realflex ideal bir spor ayakkabısı galiba.  



Yorumlar

What's Next dedi ki…
ben de bir senedir düzenli spor yapmaya başladım ama koşmakla hiç aram yok :( zaten iyi bir koşucu değilim.. ama bazen sinirlerim çok gerginken bir on dakika koşmak bile insanı deşarj ediyor cidden :)
irem dedi ki…
ben de kışın spor yapamayanlardanım çünkü kapalı salonlara tıkılmak kadar beni sıkan birşey yok :( baharın gelmiyle koşulara başladım ben de açık hava, dediğin gibi sadece spor değil terapi de bir yandan ;) bu arada ayakkabıya ben de bir göz atacağım, arayışlardayım bu aralar =)
j.d. dedi ki…
Bende kesinlikle senin gibiyim...Kışın sporla alakam bile olmaz ama bahar gelince yürüyüşe yada koşuya başlarım hemen ^^

İyi bir ayakkabı bende arıyordum, öneri için teşekkür ederim :)
Adsız dedi ki…
Aynen ben de kapalı mekanda spor yapmaktan nefret ediyorum. Bol bol oksijeni içime çekmeden attığım terin bir faydası yok sanki. Hal böyle olunca da bahar ve yaz ayları büyük bir çoşkuyla bekleniyor tarafımdan :)tavsiye ettiğin ayakkabıyı Reebok cevahir mağazasında görmüştüm ama üşenip denememiştim, şimdi daha da merak ettim mutlaka deneyeceğim, tavsiyen için teşekkürler.

Popüler Yayınlar