İnfluencer Etkisi
Gardolap revizyonu söz konusu ise eğer genelde moda dergileri
ilham kaynağıdır.Bununla beraber sosyal medyada takıp etmeyi sevdiğimiz sokak stili hesaplar, ünlüler ya da influencerlar
da ilgi alanımızdadır. Şunu
rahatça söyleyebilirim ki yüksek takipçili İnstagram hesaplarından al
trendleri.
Evet bu hesaplar trend belirleyici bir rolü
üstleniyorlar. Kişisel tercihleri ile yaptıkları stiller, kullandıkları parçalar birçok takipçileri tarafından ilgi ile izleniyor. Mamafih bir handikapları var ;markalar. Her
ne kadar trend belirleyici rol üstlenseler de pazarlama stratejileri
doğrultusunda yapılan işbirlikleri
influencerların güvenilirliğini zedeliyor. Çünkü tüketici bu durumu fark ediyor, samimiyetsiz buluyor ve influencerın gerçek
tercihlerine odaklanıyor.
Bir de işin takipçileri
cesaretlendirmek, kararsızlığını sona erdirmek gibi bir başka boyutu var.
Stilini beğendiği influencerların çiçek yerine leopar desenli pantolonla poz
vermeleri ya da yüksek ökçeler yerine sneakerı tercih etmesi tüketicinin kararını etkiliyor, ve ikilemleri
sonlandırırken , influencerın üzerinde gördüğü bir parçayı da satın alma arzusu
uyandırıyor.
Yeri gelmişken
geçenlerde elime geçen bir araştırmadan bahsetmek istiyorum. The Brand Age dergisi
için gerçekleştirilen ‘İnfluencer’ların Satın Alıma Etkisi’’
araştırması tüketicinin basında
yer alan haberlerden daha çok etkilendiği ve satın alma davranışına girdiğini
ortaya koyuyor.
Deyim yerindeyse ınfluencerların ‘’önüne
gelen her markayla anlaşmaları kısa vadede onlara büyük gelir sağlasa da, uzun
vadede inandırıcılıklarını kaybetmelerine neden oluyor. İnfluencer’ın çok sık
tanıtım yapıp, reklam içerikli gönderiler paylaşımı takipçilerini bezdiriyor. Ürünler
hakkındaki yorumlarının samimi ve kar gütmediğini düşünen sosyal medya
kullanıcıları, adeta bir ‘’tanıtım bombardımanı’’na maruz kalınca,
influencer’ların sadece ‘’gelir sağladığı için’’ o ürün hakkında olumlu
yorumlar yaptığını düşünüyor ve daha fazla inanmıyor diyor araştırma sonuçları.
Gene aynı araştırmada en fazla moda alanında sosyal medya fenomenlerinin
tüketiciyi satın alma davranışına sürüklediğini de söylüyor. Moda dergileri ile
influencerlar bilgi ve ikna
edilebilirlikte başa baş gidip, takipçileri etkiyorlar.
Şimdi gelelim İnstagram dünyasında sonbaharla birlikte gelen 10 trend parçaya.
Birinci sıraya yılan baskılarını koyuyorum. Yılan
baskılı her parça, elbise, etek ,bluz, çizme ,vs,..sosyal medya fenomenlerinin gözdesi olmuş durumda. Seksenler stili dar ve büzgülü kısa
elbiseler özellikle Zara’nın elbisesini giymeyen influencer ,blogger yok gibi. Gene karpuz kollu desenli elbiseler de dolaba girmesi gerekenler listesine
giriyor. Kaplan ve leopar desenleri
İnstagrama göre bu kışın simgelerinden olacak. Özellikle leopar jeanler, ceketler en çok karşılaşılan giysiler. Puantiyeli üstler, balon kollar, midi boy basma elbiseler
de gene dikkat çeken İnstagram onaylı parçalar.
Yorumlar