İnfluencer Etkisi




Gardolap revizyonu söz konusu ise eğer genelde moda dergileri ilham kaynağıdır.Bununla beraber sosyal medyada takıp etmeyi sevdiğimiz sokak stili hesaplar, ünlüler ya da influencerlar da ilgi alanımızdadır. Şunu rahatça söyleyebilirim ki yüksek takipçili İnstagram hesaplarından al trendleri.

Evet bu hesaplar trend belirleyici bir rolü üstleniyorlar. Kişisel tercihleri ile yaptıkları stiller, kullandıkları parçalar birçok takipçileri tarafından ilgi ile izleniyor. Mamafih bir handikapları var ;markalar. Her ne kadar trend belirleyici rol üstlenseler de pazarlama stratejileri doğrultusunda yapılan işbirlikleri influencerların güvenilirliğini zedeliyor. Çünkü tüketici bu durumu fark ediyor,  samimiyetsiz buluyor ve influencerın gerçek tercihlerine odaklanıyor.
Bir de işin takipçileri cesaretlendirmek, kararsızlığını sona erdirmek gibi bir başka boyutu var. Stilini beğendiği influencerların çiçek yerine leopar desenli pantolonla poz vermeleri ya da yüksek ökçeler yerine sneakerı tercih etmesi  tüketicinin kararını etkiliyor, ve ikilemleri sonlandırırken , influencerın üzerinde gördüğü bir parçayı da satın alma arzusu uyandırıyor.
Yeri gelmişken geçenlerde elime geçen bir araştırmadan bahsetmek istiyorum. The Brand Age dergisi için gerçekleştirilen ‘İnfluencer’ların Satın Alıma Etkisi’’ araştırması tüketicinin basında yer alan haberlerden daha çok etkilendiği ve satın alma davranışına girdiğini ortaya koyuyor.
Deyim yerindeyse ınfluencerların ‘’önüne gelen her markayla anlaşmaları kısa vadede onlara büyük gelir sağlasa da, uzun vadede inandırıcılıklarını kaybetmelerine neden oluyor. İnfluencer’ın çok sık tanıtım yapıp, reklam içerikli gönderiler paylaşımı takipçilerini bezdiriyor. Ürünler hakkındaki yorumlarının samimi ve kar gütmediğini düşünen sosyal medya kullanıcıları, adeta bir ‘’tanıtım bombardımanı’’na maruz kalınca, influencer’ların sadece ‘’gelir sağladığı için’’ o ürün hakkında olumlu yorumlar yaptığını düşünüyor ve daha fazla inanmıyor diyor araştırma sonuçları.
Gene aynı araştırmada  en fazla moda alanında sosyal medya fenomenlerinin tüketiciyi satın alma davranışına sürüklediğini de söylüyor. Moda dergileri ile influencerlar bilgi ve ikna edilebilirlikte başa baş gidip, takipçileri etkiyorlar.


Şimdi gelelim İnstagram dünyasında sonbaharla birlikte gelen 10 trend parçaya.
Birinci sıraya yılan baskılarını koyuyorum. Yılan baskılı her parça, elbise, etek ,bluz, çizme ,vs,..sosyal medya fenomenlerinin gözdesi olmuş durumda. Seksenler stili dar ve büzgülü kısa elbiseler özellikle Zara’nın elbisesini giymeyen influencer ,blogger yok gibi. Gene karpuz kollu desenli elbiseler de dolaba girmesi gerekenler listesine giriyor. Kaplan ve leopar desenleri İnstagrama göre bu kışın simgelerinden olacak. Özellikle leopar jeanler, ceketler en çok karşılaşılan giysiler. Puantiyeli üstler, balon kollar, midi boy basma elbiseler de gene dikkat çeken İnstagram onaylı parçalar.



Yorumlar

Popüler Yayınlar