MARKA 2018
MARKA Konferansı'nda Fikir
Fırtınası
Lider konferans kuruluşu Yürekli'nin Yapı Kredi World ana sponsorluğunda düzenlediği MARKA 2018 Konferansı sona erdi. Bu yıl 19'uncusu gerçekleştirilen ve Hilton İstanbul Bomonti'de, 12-13 Aralık'ta gerçekleştirilen konferans, çarpışan fikirler, yeni ufuklara açılan kapılar ve yarattığı zihin yenilenmesiyle bütün katılımcıları 2019 için hazırladı.
Türkiye'nin en çok ilgi gören, en sevilen, polisiye konusunda ilk akla
gelen yazarlardan biri olan Ahmet Ümit, MARKA Konferansı için özel olarak
kaleme aldığı öyküsünü ilk gün sunmuş ve Komiser Nevzat karakteri, MarkaAPP
üzerinden katılımcılarla iletişime geçip bu kördüğümü
İnsan beyni, psikolojisi ve karar
mekanizmaları arasındaki ilişkiyi derinden inceleyen büyük nörobilimci Beau
Lotto, algı üstüne kurulu nörobilim araçlarını kullanarak bireylerin ve
kurumların kaosun sınırlarında yaşarken nasıl başarı elde edebileceklerini
anlattı. “Her şey algıyla başlar” diyerek başladığı ufuk açıcı sunumunda
bağlamın her şey olduğunu ifade eden Lotto, beynimizin her zaman belirsizliği
çözmeye çalıştığını çarpıcı örneklerle MARKA 2018 sahnesinde katılımcılara
aktardı.
Lider konferans kuruluşu Yürekli'nin Yapı Kredi World ana sponsorluğunda düzenlediği MARKA 2018 Konferansı sona erdi. Bu yıl 19'uncusu gerçekleştirilen ve Hilton İstanbul Bomonti'de, 12-13 Aralık'ta gerçekleştirilen konferans, çarpışan fikirler, yeni ufuklara açılan kapılar ve yarattığı zihin yenilenmesiyle bütün katılımcıları 2019 için hazırladı.
MARKA 2018'de 70’i aşkın
konuşmacı arasında tarihin en büyük 300 mucidinden biri Jaron Lanier, Avrupa'nın
en ünlü etik hacker'ı Jamie Woodruff, moda dünyasına yön veren ünlü modacılar
Roland Mouret, Alice Temperley ve Philipp Plein, müzik dünyasının yıldızı
Yalın, edebiyatçı Ahmet Ümit, ünlü oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ, dünyaca tanınan
medya sanatçısı ve yönetmen Refik Anadol, hayran kitlesi hızla artan
stand-up'çı Kaan Sekban, Galatasaray'ın kalecisi, örnek sporcu Fernando
Muslera, dünyaca ünlü fizikçi Yeşim Darıcı, şöhreti sınırlarımızı aşan tenor,
aynı zamanda Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü Murat Karahan, moda
markalarıyla yaptığı işbirlikleriyle dünyanın dikkatini çeken Stephen James,
çarpıcı çalışmalarıyla bilinen dev nörobilimci Beau Lotto, yayınlandığı sırada
hayatı durduran Çukur dizisinin senaristi Gökhan Horzum ve başrol
oyuncularından Ercan Kesal, Türkiye ve dünyadaki risk ve fırsatları anlatacak
olan Uğur Gürses, Türk dizilerinin dünya hakimiyetini anlatmak üzere sektörün
önemli isimleri Ateş İnce, Dario Turovelzky'nin yanı sıra oyuncular Bergüzar
Korel, Engin Akyürek, ünlü tasarımcı Terri Pecora ve ünlü sanatçı Arik Levy
gibi konuşmacılar yer aldı.
MARKA
Konferanslarının yaratıcısı Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli
Şengör açılış konuşmasında MARKA Konferanslarının iş dünyasının yakın geleceğine
şekil veren en güçlü fikir platformu olduğunu belirtirken MARKA Konferanslarının değişmeyen odağında
insanın bulunduğunun altını çizdi. “Bugün hala bunu savunuyoruz. Markalar
insanların, hayatın bir yansıması.19 yıllık serüvende MARKA Konferansıyla
birlikte Türkiye’nin tüm markaları gelişti. Bugün MARKA Konferansı misyonunu
geleceği şekillendirmek üzere daha da güçlendiriyor. Artık iş dünyasının en
güçlü fikir platformu. Bambaşka sorumlulukları var. Bunlar arasında köklerine,
kültürüne sahip çıkan bir anlayışı savunmak var. Bu değerleri korurken bir
yandan da cesaretle yepyeni ufuklara götüren sayısız kapı açmak; bu kapılardan
bilgi, cesaret ve motivasyon aşılamak var. “O yüzden MARKA 2018’de iş fikirleri, marka örnekleri, teknolojik yenilikler
kadar spor, müzik var... Sanat var... Mizah var... Edebiyat var... Hayatı
tümüyle kucaklayan bu anlayış uçsuz bucaksız bir bakış açısı için besin
kaynağı. Sorunlara çözüm üretmede en değerli yakıtın bu geniş bakış açısından
kazanılan ipuçları olduğuna inanıyorum” dedi.
Katılımcılar
“İçlerindeki Dedektifi” Keşfetti
çözmek için bir gün süre vermişti. Ahmet Ümit, MARKA
Konferansı için İstanbul'a gelen ama kaybolan Rus bilim insanı Sergey'in
kaybolmasında kimin suçlu olduğunu bulan kişileri açıkladı. Üç ödülü de
kadınlar elde ederken, bu durumu Ahmet Ümit, “Kadınlar ayrıntıları daha iyi
okur” diyerek yorumladı.
“Her Şey
Algıyla Başlar”
Kadınlar
İçin Moda Önemli Bir Araç”
Tam anlamıyla bir
moda eğitimi almayan, iş hayatına Fransa'da bir kasabada babasının kasap
dükkanında başlayan Roland Mouret, bu işi sürdürmeyip alan değiştirdi ve bugün
modanın zirvesinde. MARKA 2018 sahnesinde BJ Cunnigham'ın sorularını yanıtlayan
Mouret, “Modacı olmak için doğduğumu düşünüyorum” derken, kendisini başarıya
ulaştıran formülle ilgili şunları söyledi: “Kadın realitesini kabul etmek gerek
başlangıçta. Başka bir dünyadan alıp kadınlara vermek değil kadınlardan hareket
etmek lazım.” Mouret, kadınların toplumda kendileri için bir platforma
konulmadığını, bunun için mücadele ederek bir yerlere geldiklerini belirterek,
“Moda bu konuda önemli bir araç” ifadesini kullandı. Roland Mouret markasını
kurup zirveye taşıdıktan sonra finansal ortaklarıyla yolları ayrılınca markanın
kullanım hakları kaybeden ve uzun süren bir mücadeleyle geri kazanan Mouret,
etkileyici hikâyesini MARKA katılımcılarına anlattı.
“Niş
Bir İş Yapıyorum, İnsanlar Modadan Keyif Alsın İstiyorum”
Geleneksel kalıpları yıkıp lüks moda anlayışını farklı
bir seviyeye taşıyan Philipp Plein, zeka ve yaratıcılığını sadece
tasarımlarında değil defilelerinde de kullanıyor: Bir tek onun moda şovunda
dünyanın en ünlü mankenleriyle robotları aynı podyumda birlikte yürürken
görebilirsiniz. Plein, MARKA 2018 sahnesinde GQ UK'nin efsanevi yayın yönetmeni
Dylan Jones'un sorularını yanıtladı. Jones tarafından “20 yıldır modanın en iyi
ezber bozanlarından birisi. Yaptığı işler ezberbozan bir DNA'ya sahip. Moda
sistemine sağlıklı bir saygısızlığı var” şeklinde tanımlanan Plein, niş bir iş
yaptıklarının altını çizip, “Tüketicinin modayı değiştirme şekliyle de moda
değişiyor. Artık moda sektörü bizi yönlendirmiyor, bazen sağ kalmaya çalışıyor”
derken, amacının insanları eğlendirmek, modadan keyif almalarını sağlamak
olduğunu söyledi.
Alice Temperley'den Moda'da Sürdürülebilirlik ve
Kalıcılık
Kadınlar için tasarladığı kıyafetlerle vazgeçilmezlerden
biri olan İngilz moda tasarımcısı Alice Temperley, Bj Cunnigham'ın sorularını
yanıtladı. Temperley London markasının da yaratıcısı olan ve hayatının şu anki
dönemini “Çok daha çevreciyim artık” şeklinde anlatan İngiliz modacı, “Az Çoktur”
felsefesine olan inancını, sürdürülebilirlik, gezegene sahip çıkmak ve
kalıcılık gibi değerleri moda dünyasına nasıl aşıladığını anlattı.
Çukur
Dizisi Sahnede: “Ne Kadar Yerelsek O Kadar Evrensel Oluyoruz”
Türkiye'de hayatı
durduran Çukur dizisini ve ardındakini anlatmak için televizyoncu Ece Üner'in
sorularını yanıtlayan Çukur dizisinin “Çukur evimiz, İdris babamız” olarak
anılan karakteri canlandıran oyuncu, aynı zamanda yazar, doktor ve senarist
Ercan Kesal ve dizinin başarılı senaristi Gökhan Horzum, MARKA 2018 sahnesinde
katılımcılara seslendi. "Marka olmak için anlatmak yetmiyor, yaşatmak
gerekiyor" diyen Ece Üner'e, Ercan Kesal samimiyetin önemini anlatan bir
cevap verdi: "Ne kadar yerelsek o kadar evrensel oluyoruz çünkü duygular
evrensel.
Çukur da öyle"
derken, dizinin herkes tarafından sevilme sebebini de senarist Gökhan Horzum
anlattı.
Mavi'nin kıvancı, Kıvanç'ın “Mavi”si
Yeteneğiyle dünya çapında yıldıza
dönüşen Kıvanç Tatlıtuğ ile Mavi Jeans'in Türkiye'de başlayan ardından
sınırları aşan başarı öyküsünün bir arada olduğu seansta Mavi Jeans CEO'su
Cüneyt Yavuz ve Kıvanç Tatlıtuğ MARKA 2018 sahnesini paylaştı. Cüneyt Yavuz,
ortak hikayelerini şöyle anlattı: “Bugün Kıvanç’la 10. sezonumuzu kutluyoruz.
Jean pazarının lider markası olarak yıllar önce Kıvanç ile Mavi erkeğinin yeni
görüntüsünü yarattık. Kıvanç demek tüm Türkiye için jean demek oldu. Bugün Kıvanç,
Mavi’nin marka yüzü olmasının çok ötesinde gerçek bir yol arkadaşı.”. Mavi
Jeans ile işbirliklerine ilişkin hislerini anlatan Kıvanç Tatlıtuğ, sahnede
Mavi CEO'su Cüneyt Yavuz'un oyunculukla ilgili sorusuna şu yanıtı verdi:
"Reklam yüzü olmakla marka yüzü olmak çok farklı. Sizi seven, takip eden
insanlara ‘Ben bu markaya inanıyorum, güveniyorum siz de inanın’ demek benim
için. Ve büyük bir sorumluluk. Oyunculuk 15 yıldır yaptığım bir şey. Sonu gelmeyecek
bir yolculuk. Bu tamamen insanın kendini keşfetme serüveni. İnsan keşfettikçe
olgunlaşıyor
demleniyor. Bunu daha samimi konuşmak gerekirse, ilk yaptığım işlere bakıyorum
bir tek şey istemişim başta: Başarılı olmak. Zamanla bunun altının boş olduğunu
görmeye başladım. Neyi seçersem seçeyim kendi hayatımın süzgecinden geçirip
işin içine koyarsam samimiyet oluyor. Onu yapamazsam o işi yapmıyorum. Bundan
sonra da öyle olacak. Yani üretmeye, samimi olmaya devam. Bunun sonu yok” dedi.
Yorumlar