29 Nisan 2009 Çarşamba

YSL ve Flower





Bu YSL'nin sezona damagasını vuran kafes botu.Browns'da 905 İngiliz sterlinine satılıyor.Ben çok beğenmiştim bu botları ve uzun süre de sayfamda günün ayakkabısı olarak durmuştu.



Bu da İstiklal caddesindeki Flower'ın vitrini.Oradakiler de 449 TL'ye satılıyor.


İkisinin de derisi rugan, kalıpları ve modelleri aynı.Sadece tek bir farkları var ; o da topukları.YSL'nin kafes topukları Flower'da şefaf plastik ökçe ile ikame edilmiş.


Beni düşündüren ne biliyor musunuz?

Modelin aynısının yapılması değil!

O olabilir,oluyor, olacak, belki de olmalı...

Ama Flower'ın fiyat politikası?

İşte buna takıldım,açıkcası!




Not:Bu arada Kemal Tanca'da da Givenchy'nin hani bir kaç ünlümüzde de görülen geçen sezona ait ,o iddialı ama güzel gladyatör botlarının aynısını siyah rugan olarak çalışmış.Onun resmini çekemedim.Ama yanılmıyorsam o da 449TL gibi bir fiyatla satılıyor.Yalnız o model de deri ve aksesuar daha fazla mevcut!

14 yorum:

kocasını seven kadın dedi ki...

neden bu kadar pahalı olduklarını anlamadım ...herhalde YSL alamayanların ,ne yapıp edip bu parayı vereceklerini ve sahip olacaklarını düşünüyorlar ...

iconjane@gmail.com dedi ki...

Ayneeeen katılıyorum. Geçen sezon YSL apartman platform siyah ayakkabı ön plandaydı biliyorsunuz ve Nursace aynı modeli yapmış üzerinede 500 TL üzerinde bir fiyat koymuştu.

Burada üreticilerin anlamadıkları nokta şu bence, YSL ayakkabıya o fiyatı koyarken tasarıma biçiyor o pahayı, eh sen tasarımı çaldıktan sonra neyine o kadar fiyat biçiyorsun, el kadar deri ile yapılan ayakkabının maliyeti nedir ki o parayı istiyebiliyorsun!!

ben de bayağı doluymuşum bu konuda : ))
böyle güzel bir noktaya parmak bastığın için de teşekkürler ayrıca...

http://www.denizbaran.com/ dedi ki...

Cok sasirdim, cok aptalca!
Umarim kimse almaz o ayakkabilardan da ahh biz ne yaptik derler :)
Yavuz hirsiz bunlar yavuz!

Itır dedi ki...

Kocasını seven kadın:'Flower'ın marka değeri varmış'satış danışmanının dediğine göre!Dayanamayıp bir iki laf ettim de, böyle cevap aldım.İşte bildik maliyetleri söylüyorlar bana, el işçiliği, deri, aksesuar filan.Ama etmez o kadar , maliyetleri biliyorum.

iconjane::))Teşekkür ederim.Evet doğru söylüyorsun,yeni model yaratmıyorlar, sonra da fahiş fiyatlar istiyorlar.Aslında bizim üreticilerin fiyatlarını uç noktaya taşımalarının en büyük sebebi mağazalarının fazlalığı.Bütün alışveriş merkezlerinde yer alıyorlar, yüksek kira bedelleriye.Sonra da bu kira, personel, vs, gibi maliyetleri yansıtıyorlar ve rakkamlar uçuyor.Yoksa gerçekten bir ayakkabının üretim maliyetini bu rakkamların çok ama çok altında!

Deniz:Maaslesef Denizcim,alıyorlar.Bilinçli tüketici olsak ve alınmasa, inecek fiyatlar makul rakkamlara gelecek.Ama nerde....Cho diye bir mağaza var, uzakdoğudan bildiğin plastik tokyo getirmişler sadece üstleri binimum boncukla süslenmiş,kaça satıyorlar biliyor musun,150 Tl ...Plastik tokyo!!!Ama kadınlar deniyordu.Bu kadınların birbirleriye yarışma hırsı oldukça , bizler keklenmeye devam edeceğiz görünüyor.:))

MISSRED'S DIARY dedi ki...

ben bu modeli beğenmedim zaten, ne taklidi ne gerçeği ilgimi çekmiyor o yüzden 50 liraya satsalar almam:))))LV taklit çantalar 800 TL.'ye alıcı bulabiliyorken bunu da bir enayi yer nasıl olsa gözüyle bakıyorlar herhalde. Ama bence yine de bu fiyattan satılması için bire bir taklit olmalı ki hani sen benim botlarım YSL diyebilmelisin.(tabi bu da çok acınası bir durum, marka takıntısı yani) Hem taklit giyicem herkes taklit olduğunu bilecek hem de o kadar para bayılıcam, oldu:)))))

Itır dedi ki...

:))))
Şimdi ben dayanamadım ya satış danışmanlarına laf ettim, bana bir de şöyle bir cevap geldi.'Biz de orjinalini alıyoruz,sıraya giriyoruz, o kadar para veriyoruz.'Yani mantığa göre o kadar para verilip alınınca bunun da bir bedeli olmalı kendi ürünlerini satarken:)Evet bu işler genelde böyle oluyor ama 1 tane alıp kalıbını çıkarıp seriye geçirmek bu kadar da maliyet artırmıyor.Bu arada kadınların marka takıntılarını ve özellikle de LV çılgınlıklarına da hiç anlam veremem zaten:)

Z FASHION dedi ki...

Bende bu modeli beğenemedim bir, doğru kombinlerle güzel olabiliyor ama herkesde beğenmiyorum yakıştırmıyorum açıkcası. Flower da modayı kullanmaya çalışmış olucakki böyle bir fiyat koymuş, alan varmıdır merak ettim doğrusu...


Bu arada söylemeden geçemeyeceğim sen ne kadar güzelmişsin öyle, maşallah...

Itır dedi ki...

Z'cim satıyorlarmış.Diğer satış danışmanı sevimli bir çocuktu,gülümseyerek 'satıyoruz ama'dedi bana:)))

Teşekkür ederim, güzel düşüncen için.:)Mutlu ettin beni:)

Styleseeking Zurich dedi ki...

Bi kac hafta önceki Istanbul tatilimde aynen bu ayakkabilar da gözüme takildi, zaten taklitlere isim olmadigindan magzaya girmedim ama girseydim ve fiyati görseydim, kahkaha atip cikardim herhalde. cok sacma, coook..

Nesli

Itır dedi ki...

Evet Nesli, çok ama çok saçma :)))olmaması gereken bi politika!

seda dedi ki...

nası ya, mango, zara, urban outfitters, american apparel, h&m, c&a, steve madden, nine west. bunlar da fast fashion markası, amaçları taklit yani düşünün. ve isim yapmış markalar. ama hiç duymadım bu markalardan birinde 500 TL'ye ayakkabı.

dediğiniz gibi tasarımı çaldıktan sonra para edecek ne kalıyor ki? türk markaları türk kadınlarını salak sanmış. sinir bozucu!

Itır dedi ki...

Acı ama gerçek , kekleniyorlar:)))

iconjane dedi ki...

arkadaşlar gerçekçi olmakta fayda var bir noktada, zara'dan, mango'dan aldıklarımız da belirli tasarımcıların sezonun hit olan tasarımlarının taklitleri zaten ancak fiyatları alınabilir.

yani diyor ki bu markalar bize, Oscar De La Renta, Narciso Rodrigez alamıyorsanız gelin bizden benzerlerini ucuza alın, eh biz de bütçemize uygun trendy bişiler bulduk diye seviniryoruz.

ancak bir ürünü birebir taklit edip, hem de o ürünün orjinaline yakın fiyat koyanlar ne bilinçli üreticinin ne de bilinçli tüketicinin mantığını kavramamış, bilinçsiz birey kategorisindedir bana göre.

pelin dedi ki...

benim için tam bir hırsızlıktır bu. fiyatı az bile olsa sinirden çatlıyorum bu parazitlere. nursace, flowers, steven miesel ve daha bi sürüsü. hepsi sahtekar hepsi hırsız.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails